Najveća bitka u istoriji EVE Online

“Što je veći konflikt, to je veći trijumf”
- Tomas Pajn, pisac

Gotovo smo sigurni da su do sada već svi čuli za borbu koja je obeležila istoriju EVE Online univerzuma a koja se odigrala samo nekoliko dana ranije. U Novom Edenu su se i ranije odigravale epske borbe pa šta je to što je ovu označilo kao monumentalnom bitkom u EVE sandboxu ikada do sada? Pre nego što odgovorimo na to pitanje, hajde da se vratimo par dana unazad.

B-R5RB EVE Online Greatest Battle

U sitne sate 27.januara je CONCORD krenuo da naplati račun za suverenost za sistem pod oznakom B-R5RB u Immensea regionu. Ovaj sistem sa svojih 9 planeta, 66 meseca i 12 polja asteroida je skoro prebačen u vlsništvo korporaciji HAVOC, korporacija koju koristi Pandemic Legion alijansa kako bi kontrolisala transfere suvereniteta između različitih alijansi. Na žalost, kada je CONCORD pokušao da naplati ISK uvideli su da je HAVOC ostavio njihovu automatsku naplatu računa isključenom. Obzirom da uplata nije prošla, suverenitet u sistemu je istog trenutka pao i ostavio sistem prvom ko ga ugrabi.

Ovaj sistem je bio poligon za mnogobroju flotu Pandemic Legion alijanse. Upravo u ovome je opozicija u sastavu CFC Alijanse i Russian-Heavy Koalicije videla slabost na ovoj strateški kritičnoj lokaciji. Ukoliko bi uspeli da uspostave svoju vlast u ovom sistemu, zarobili bi mnogobrojna sredstva svojih neprijatelja. Vest se brzo raširila i hiljade igrača je pohrlilo da se uloguje i pomogne u zauzimanju sistema.

U međuvremenu snage PL i N3 alijansi su pokušali sve što je u njihovoj moći da povrate sistem. Lansirali su i učvrstili više TCU (Territorial Control Units) u celom sistemu, ali neprijateljske snage su uspele da ih sve unište pre nego što je i jedna puštena u rad. U pokušaju da zadrže makar svemirsku stanicu u sistemu, PL i N3 su na bojište izveli sve Capital i Super-capital brodove koje su mogli da sakupe i stavili ih u svoju “Wrecking Ball” formaciju koja je inače njihov izum.

Kako bi odgovorili na ovu najnoviju pretnju, a imajući u vidu svoje iskustvo iz prošle bitke kada su pretrpeli značajne gubitke upravo od strane “Wrecking Ball” formacije, CFC i Ruske snage su odlučili da povećaju uloge i krenuli su u pokušaj da preuzmu inicijativu. Lansirali su gotovo celokupnu Capital flotu kako bi uspostavili superiornost na terenu pre nego što su PL i N3 mogli da se reorganizuju i odgovore na njihov najnoviji potez. U međuvremenu, njihove mnogobrojne flote su poslate u N3 sisteme kako bi usporili bilo koje pojačanje koje bi protivnici eventualno mogli da organizuju.

B-R5RB EVE Online Greatest Battle

Ubrzo nakon toga je sve puklo i obe strane su pokušavale da preokrenu borbu na svoju stranu dovodeći svakog svog raspoloživog pilota na bojište. Dugo su obe strane odolevale jedna drugoj, a obe su smatrale da baš oni mogu da pobede. Nakon nekoliko sati borbe mračan sistem je bio osvetljen stotinama Titana i Super nosača, hiljadama brodova Dreadnaught i Carrier klase, kao i svih ostalih brodova.

B-R5RB EVE Online Greatest Battle

Bitka je bila manje-više u pat poziciji određeno vreme u smislu da su se obe strane držale prilično dobro. Ono što se desilo sledeće je označilo prekretnicu u ovoj monumentalnoj borbi. Manfred Sideous, koji je bio inicijalni fleet commander za PL/N3 snage prepustio je tu ulogu drugom pilotu pod imenom Vince Draken, inače CEO D00m korporacije i cele Nothern Coalition alijanse. Nakon uništenja nekoliko Titana i velikog oštećenja još nekoliko Titana CFC/RUS, snage PL/N3 su precenile svoju trenutnu poziciju i kao primarnu metu označili Titana pilota pod imenom Sort Dragon. Ovo nije tek bio bilo koji pilot, već jedan od četrnaest članova trenutnog Veća Stelarnog Menadžmenta i čovek koji bio zadužen za koordinaciju svih preostlaih CFC/RUS snaga na terenu. Njegov brod je uspešno odolevao sveoukupnim napadima neprijatelja, a cela flota je stala iza njega sa jednim jedinim ciljem – odbraniti njegovog Titana. Do trenutka kada su piloti PL/N3 uspeli da probiju strukturu Dragonovog broda, CFC/RUS su već uništili pet njihovih Titana. Od tog trenutka je sve krenulo na bolje za koaliciju CFC/RUS.

Nakon dvanaest sati neprestane borbe, što je inače dosadašnji rekord u PvP istoriji onlajn gejminga, PL/N3 vođe su dale znak za povlačenje. Tada je borba prerasla u svojevrsni pokolj. U evakuaciji njihovih snaga, određeni broj Titana, Super Nosača, Capital brodova, i bezbroj drugih manjih brodova je pretvoreno u zvezdanu prašinu.

Kada je vreme za dnevno održavanje servera označilo kraj konflikta, svi učesnici kao i gledaoci, koji su imali priliku da prate borbu preko Twitch.tv servisa, su bili šokirani razmerama uništenja.

U znak najveće, po svim brojevima sudeći, monumentalne bitke CCP je odlučio da napravi i implementira in-game spomenik koji će za sve buduće generacije da označi poprište najveće borbe u do sada jedanaest godina istorije EVE Online univerzuma. Spomenik je trebao danas biti postavljen u toku dnvenog održavanja servera a njegova lokacija je u blizini sedme planete u B-R5RB sistemu.

Titanomachy

Titanomachy Monument

Titanomachy Monument

Evo nekih statističkih podataka koji su ostavili bez daha i najtvrdokornije PvP-ere:

* Ukupno trajanje borbe u trajanju od oko 21 sat
* 7.548 pilota na obe strane (svaki od ovih je imao bar jedan killmail). 6.058 pilota su bili kao direktni učesnici borbe u samom B-R5RB sistemu, a maksimalan broj pilota u sistemu u jednom trenutku je 2.670 pilota
* 717 korporacija
* 55 alijansi

Ukupno uništeno:

* Titana – 75 (74 u sistemu, jedan na putu). 59 Titana je pripadalo N3/PL, a 16 CFC/DTF snagama
* Supernosača – 13 (12 u sistemu, jedan prilikom evakuacije)
Dreadnaught klase brodova – 370 (356 u sistemu, 14 prilikom pokušaja pojačanja)
* Nosača – 123 (109 u sistemu, 14 prilikom pokušaja pojačanja)
* Hiljade manjih brodova
* Neizmerljivi broj dronova

Što se tiče finansijske strane, nestvarnih 11.000 milijardi (Trillion) ISK je uništeno. Po zvaničnim okvirnim procenama od strane predstavnika CCP kompanije, prema trenutnoj PLEX konverziji, to je negde između $300.000 i $330.000 američkih dolara. Dole se nalaze dijagrami koji prikazuju akumulirani gubitak ISK-a na osnovu različitih kategorija. Dijagrami su na engleskom jeziku ali ih lako mogu protumačiti i oni sa slabijim znanjem engleskog jezika.

B-R5RB Accumulated Total Isk Lost

b-r5rb ISK Lost by Coalition and Ship group

b-r5rb ISK lost by Coalition and Ship type

b-r5rb Ships lost by Coalition and Ship type

b-r5rb Units Lost by Coalition and Ship group

B-R5RB ISK lost by Alliance

b-r5rb ISK lost by Coalition and Solarsystem

Da bi ovakva i slične bitke bile moguće, CCP je pre izvesnog vremena uveo tzv. dilataciju vremena što zapravo znači usporavanje vremena servera. To praktično znači da ukoliko je dilatacija vremena servera 50%, u tom slučaju za npr. 2 sata igračkog iskustva, server je imao zadatak da odradi samo jedan sat simulacije. Ovo sprečava da igrači budu “izbačeni” od strane servera a da njihove komande budu procesuirane u redu u kojem su zadate, kao i da ne utiču na sveukupni doživljaj bitke. Međutim, uobičajeno usporavanje vremena od 50% u početku nije donosilo tražene efekte, pa je dilatacija vremena u vrhuncu borbe iznosio fantastičnih 10% što je ujedno i maksimum koji server može da postigne. “Lagao bih ako bi rekao da se naši serveri nisu znojili po malo” rekao je CCP Games portparol Ned Coker. “Omogućavanje igračima slobodno kretanje gde god žele u igri koja ima preko pola miliona igrača podrazumeva poprilične tehnološke zahteve”, dodao je on.

“EVE Online je u suštini jedno sci-fi iskustvo, gde su hiljade ljudi širom sveta deo ogromnog konflikta koji ima prave reperkusije na politiku, ekonomiju i socijalnu strukturu u virtuelnom univerzumu”, rekao je Coker.

Želimo da se nadovežemo baš na ovu rečenicu i zaključimo koliko koliko je interesantno ako samo podvučemo paralelu između našeg pravog sveta i EVE Online univerzuma. Kao i u životu, tako i u Novom Edenu svaki korak koji načinite, koliko god bio mali ili veliki, može dovesti do posledica na kasnije događaje. To je tzv. Butterfly efekat. Osvrnimo se za trenutak na bitku o kojoj smo upravo pisali. Nečija (ne)akcija je prouzrokovala masovno uništenje neviđenih razmera.

Poznati astronom, Karl Šegan je rekao jednom “Nebo nas zove. Ako ne uništimo sami sebe, jednog dana ćemo krenuti ka zvezdama”. EVE Online nam je pružio šansu da se vinemo među zvezde, pa ipak smo i tamo nastavili sa međusobnim uništavanjem. Da li je večiti međusobni konflikt zaista ljudska sudbina ili ćemo možda jednog dana uspeti da prevaziđemo sopstvene mane i krenemo sasvim drugačijim putem? Jedno je sigurno, još uvek nismo spremni da tim putem i krenemo, bilo u pravom ili virtuelnom svetu.

2 Responses to “Najveća bitka u istoriji EVE Online”

Read below or add a comment...

  1. Phl0x says:

    odlican clanak, svaka cast….

  2. Mirkonix says:

    Stvarno je lepo napisano, samo nastavite.

Ostavi komentar

*